Intolerance / Onverdraagsaamheid



Anger and intolerance are the enemies of correct understanding.”
Mahatma Gandhi

One of the greatest problems in the world is intolerance. The Austrian-British philosopher, Sir Karl Popper, had much to say in this regard when he referred to the paradox of tolerance: 

Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. It is therefore important that intolerant philosophies be countered by rational argument, or if necessary, even by force (in the event of rational argumentation failing)

Popper says that we should claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. This is a paradox indeed, as depicted in the artwork for the day. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as being criminal. Strong words but I stand behind every single word he says. We have to learn to be more tolerant of other people’s religions, philosophies, and cultures – but as I always say, as long as these do not suppress or hurt other people or things on this planet.

Can you remember the last time,
you showed some tolerance
towards someone falling outside your niche of existence?
Come on! Intolerance is nothing else than a crime.
b * a

------------------------------------- ∞ -------------------------------------

Aggressie en onverdraagsaamheid is die vyande van korrekte begrip.”
Mahatma Gandhi

Een van die grootste probleme in die wêreld is onverdraagsaamheid. Ons sien dit tussen nasies en in regerings en grotendeels in verhoudings. Almal kan nie soos jy wees nie, daar is diversiteit tussen mense, derhalwe die noodsaaklikheid vir verdraagsaamheid. Die Brits-Oostenrykse filosoof, Sir Karl Popper, het baie geskryf oor na wat verwys word as die paradoks van verdraagsaamheid: 

Onbeperkte verdraagsaamheid moet uitloop op die verdwyning van onverdraagsaamheid. Wanneer ons onbeperkte verdraagsaamheid verleng na diegene wie onverdraagsaam is, wanneer ons bereid is om ‘n verdraagsame samelewing te beskerm teen die aanslae van die onverdraagsames, dan sal onverdraagsaamheid uitgewis word, maar as ons dit nie doen nie, sal verdraagsaamheid ‘n aaklike dood sterf. Dit is daarom dan so belangrik dat onverdraagsame filosofieë teengestaan word met rasionele argumente, of, indien nodig, selfs met geweld (wanneer rasionele argumentering misluk)

Popper meen dat ons in die naam van verdraagsaamheid, ‘n aanspraak moet maak op die reg om nie onverdraagsames te verdra nie. Dit is inderdaad ‘n paradoks. Ons moet ‘n aanspraak daarop maak dat enige beweging wat onverdraagsaamheid preek, ditself buite die kader van die wet plaas. Ons moet enige aanhitsing tot onverdraagsaamheid as krimineel beskou, net soos wat ons enige aanhitsing tot moord of verkragting of aanranding in die wet as krimineel klassifiseer. Sterk woorde maar ware woorde. Ons moet regtig leer om meer verdraagsaam te wees met ander mense se geloofsoortuigings, filosofieë en kulture – so lank as wat dit (soos ek altyd sê) nie ander mense of dinge skade berokken nie. So, as jy onverdraagsaam teenoor iets of iemand is, herbedink jou onverdraagsaamheid.

Hoe gereeld toon jy verdraagsaamheid
Teenoor iemand wie buite die grense van jou bestaan val?
Ons weet die lewe is een lang stryd,
Waarom verdra ons dan onverdraagsaamheid se gal?
b * a

Comments